Första dagen på praktiken!

Idag var första dagen på praktiken hos Katta. Fick sovmorgon till 8, pappa hängde med ut så jag fick köra till stallet. Mockade, släppte in och ut hästar och fodrade på förmiddagen och på eftermiddagen red jag två unghästar. Tror de är 4 och 5. De är jätte söta båda två, de liknar varandra i kroppen och de är inte alls stora. Red bara lite 'vanligt' på dem, för vi hade rätt mycket att göra. Det blev väl en halvtimme per häst, men båda hästarna kändes jätte bra att rida. Det blev lite bocksprång med Blixten men inget farligt :P 
 
 
Sedan efter jag slutat för dagen så red jag Sheeba, hade bara två timmar på mig från det jag slutade till att bussen gick från stallet. Så jag var lite stressad, men det hade jag ingen anledning till märkte jag sen. Jag hoppade lite på egen hand, värmde upp väldigt lätt i alla gångarter. Försökte böja och ställa mycket i vänster men hon var inte riktigt med på det idag. Stretchade dock henne efteråt och det brukar bli mycket bättre då.
 
Hon var jätte duktigt idag! Hon hoppade jätte fint och det kändes jätte bra. Hoppade inte så högt, det var väl kanske 80, det högsta?:) Men det spelar ju egentligen ingen roll hur högt det är om man inte kan komma rätt på hindret. Men idag kändes hindrena faktiskt väldigt små! Och det känns jätte bra för jag är ganska "höjdrädd" vad det gäller hinder. Och jag blir tveksam till om jag klarar det när det blir lite högre, men idag kändes det som om vi skulle kunna hoppa en bana på 120 på en gång. Men det hade jag inte med i min planering idag, haha. Får väl se sen innan jag ska tillbaka till skolan om tre veckor...
 
Förresten, det är en Pay And Jump i närheten av vetlanda den 21:a, är det någon som vet något om den? vet inte om det är värt att åka dit då det tar över en timma. Men vi får väl se. Dock är det bara två dagar kvar på anmälningen.... :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0