Joggingpasset blev super

image description

Red väldigt lösgörande igår, mycket volter, serpentiner och avbrott/igångsättningar. Hon gick som en klocka, riktigt bra gick det! Och hon börjar verkligen förstå halvhalter, hon lyssnar hur bra som helst när man sätter mig ner och gör hjälperna för halvhalt. Samlingen i galoppen börjar också bli bra. Hon verkade tycka det var roligt att rida i ridhuset igår nu när jag har ridit ute flera dagar. 
Förutom att hon allmänt gick jätte bra, genomförde vi lite galoppbyten. Det gick också jätte bra, iallafall från vänstergalopp till höger. Höger till vänster tänker jag öva på en annan gång, det blir så förvirrande för henne att öva på båda under samma pass. 

Det var så att jag hade en bom i mitten (på x) så att jag kunde rida över den i en åtta. Jag skulle galoppera på en volt, men Sheeba tog bommen i galopp och efteråt så bytte hon själv galopp. hehe, hon är så busig. Gillar att hon tar bommar och hinder så fort hon får chansen, visar ju på att hon tycker det är kul;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0