Galna hästar

| Sheeba i hagen - Fotograf: Hanna (Jag) |
_______________________________________________________________________________

Igår blev det jätte fint väder på eftermiddagen, så jag och Evelina red ut. Fast vi hann inte så långt innan det kom två joggare som sprang i ett väldigt friskt tempo. De sprang sjukt snabbt och de pratade jätte högt så jag tyckte att Sheeba borde fattat att det var människor och inget annat. Men nej, ju närmre de kom ju mer spänd blev hon och sen bara exploderade hon och hoppade som en stundsboll efter stackars Vivaldi som blev rädd. Hon galopperade och så fort jag tog tag i henne började hon studsa, precis som en studsboll. Det jag blev mest irriterad på var att killarna fortsatte springa mot oss. Så snabbt som bara den hoppade jag av, slängde stigbyglarna över sadlen och försökte lugna ner henne.

Killarna ställde sig bakom henne(!!!) och medans den ena gick ner i diket och runt Sheeba sa den andra "Du tar det osäkra för det säkra". Det förstog jag inte alls, vadå? Man är ju rätt trög i huvudet om man stannar rätt i rumpan på en rädd häst? Eller har jag fel? Blir så arg när folk inte fattar att det är djur och inga robotar. Vi hoppade inte upp efter det men vi fortsatte gå med dem en rätt lång bit så att Sheeba hann slappna av och efter det vände vi, gick tillbaka och så skrittade vi runt lite i paddocken istället. Jag förstår faktiskt att Sheeba blev rädd. Det var en massa folk ute idag och de var överallt. I hagen, vid husen och så kom det joggare och hundägare från alla håll och kanter. Man tycker ju också att bor man nära en ridskola borde man faktiskt veta om lite saker, och alla vet väl att det är osmart att ställa sig bakom en häst? Alla som inte kan häst säger ju att de bits fram och sparkas bak? 

För att skriva om lite annat kan jag ju berätta att Sheeba fick nya skor idag, Behöll också snösulorna som jag kom på i efterhand var väldigt osmart. Skorna sitter ju sämre + att det är större chans att det kommer in smuts i hoven. Dessutom sitter inte skorna lika bra när man hoppar/landar, men jag hoppas det går bra ändå. 

Hoppsan, det blev ett långt inlägg. Hoppas ni läser! Det är roligt när folk är intresserade för vad man gör! Kommentera gärna också!;) Men det jag tänkte fråga er var om någon har en klippmaskin man kan tänka sig att låna/hyra ut till mig? Behöver klippa henne inför denna "hemliga grejen" jag skrev lite om i ett tidigare inlägg. Kommer berätta mer när allt är bestämt men jag behöver klippa henne!!:) Så om du själv vill låna/hyra ut eller om du känner någon som har en klippmaskin som vill låna ut så säg jätte gärna till! :D
| Bild lånad från google |

Kommentarer
Postat av: Danisa

Hej, hur mår du? :)

2012-02-29 @ 19:23:05
URL: http://danisaingebretsen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Idioter som stannar BAKOM stackars Sheeba! Jag har mött joggare med hund på uteritter, och don har vissa gånger till och med stannat när vi skrittat förbi! Alla borde ta det lugnt när man rider förbi hästar, för jag tror inte dom skulle uppskatta om vi dundrade förbi dem i full galopp!

2012-02-29 @ 22:21:48
URL: http://ahappygirl.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0