Gymnasiet

Det känns så konstigt att gå på gymnasiet... Iallfall jag känner mig liten, jag vet inte hur det är med alla andra som går i ettan men det känns bara så xd Men det känns ändå väldigt bra! Jag trivs jättebra:)
 
Idag hoppade jag på lektionen, det är så chill att rida på lektions tid för då har man tid för allt annat viktigt också plus att man slipper stressa!:) Idag var vi hela dagen i stallet, först så tittade vi på en film där de pratade om säkerhet. Vi ska tydligen ha prov på det, hjälp... fast jag kunde typ allt sen innan ;) Efteråt så fick vi en varsin häst tilldelade och då fick vi gå och hämta hästarna från hagarna. Vi skulle borsta, göra hästarna fina, knoppa, linda frambenen och sedan plugga in hästens namn, födelseår, härstammning, färg och tecken. Sedan skulle vi visa hästen för hand för vår lärare och berätta om hästen. Det gick väldigt bra, jag var nervös innan jag skulle dit men när jag gjorde det så gick det jätte bra och min häst skötte sig. Det var bara i boxen när jag skulle knoppa som den hade ryck. För jag hade lixom ingen pall, fick stå på tå och ändå fick jag släppa ibland..
 
Glömde skriva hur det gick på hoppningen, haha??!! Vi red för Peppe och det gick mycket bättre än när vi red dressyr faktiskt... vi red för han igår också och då hade vi bommar, gick bra då med! Vi hoppade inte så högt, kanske 80 som högst men hon skötte sig verkligen jätte bra. Hon var inte så tjurig när jag ville öka i galoppen och hon tycker ju att det är så roligt att hoppa! Har filmer från när jag tränade hos Katta men jag hade visst inte med mig kamerasladden så jag kan inte ladda över dem :( Ni får de när jag har sladden, när jag har varit hemma... vilket är i helgen... hehe. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0