Tappsko

Jag blir så trött, hela helgen hade jag planerat att rida ut och vad händer då? Jo, en tappsko... Tacktack! Som tur var så hittade jag den med snösulan och hovslagaren kunde komma på måndag så det löste sig ändå. Men tråkigt att jag inte kan rida nu i helgen, ska försöka få med Emelie ut en runda på måndag. Helst banvallen så vi kan galoppera massa;)

Släppte henne i ridhuset igår, så att hon skulle få röra på sig. Hon var jätte busig när jag skulle ta in henne från hagen. Hon gick mot mig med spetsade öron, sedan låtsades hon vara sur och så gick hon förbi mig och sedan började hon bocka och sparka. Heeelt knäpp!! xd

Senare ska jag och mamma åka ner till Blekinge, påvägen stannar vi som sagt vid börjes och då tänkte jag köpa bland annat transportskydd, hökasse och nya ridhandskar. Vi får väl se om det blir något mer, ska ju få låna lite grejer av Irene. T.ex. ett tävlingsskåp;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0