Ny sadel!

Ser att jag inte berättat för er vad som hände sedan med sadlarna?!;) Jo, det var ju så att ingen av de 4 vi lånade som passade. Så då lämnade vi tillbaka de och passade på att låna en ny med hjälp av mallarna jag fick av sadelutprovarna. De hade inte så många sadlar inne den dagen men jag fick med mig en ny sadel iallafall. Dagen efter kom sadelprövarna tillbaka och vi prövade sadeln på Sheeba och den passade faktiskt!:D Jätte skönt, så vi köpte den dressyrsadeln!:) ( Eller asså jag, mina pengar...) Ni får lite bilder sen längst ner:)
 
Skrev ju om Sheebas träningsvärk i förra inlägget och det är så att när jag har ridit med dressyrsadeln i tre dagar i rad nu så har hon ju använt muskler hon inte brukar använda när jag rider i hoppsadeln. Och på detta vis har hon fått träningsvärk. Hoppas det går över snabbt, man vet ju själv hur segt och jobbigt det är att ha träningsvärk.
 
För er som vill veta så är sadeln en Kieffer Lech Profi Professional :) 16,5 tum tror jag att den är... :)
Denna bilden gör inte sadeln rättvisa, kan fixa en bättre om ni vill se! Färgen är mörkbrun, nästan svart. Den är i stil med färgen på min hoppsadel xd
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0