Hästar för hela slanten...

... som vanligt!;)
Var på Plönningegymnasiet idag ju! Sjukt spännande, Jag kommer gå runt och vara spänd ända tills jag vet om jag kommer in eller inte.
Som tur var skulle man inte ha med sig sin egen häst. Då hade vi nog fått vara ute i stallet 4 på morgonen. haha, vi åkte klockan 7 och var framme strax innan det började vid 9. Jag fick rida antagningsprov i första gruppen. Jag fick en häst som heter Dirigent som jag red lite "dressyr" på, sedan bytte vi hästar och jag fick en häst som heter Kanel. Kanel fick jag hoppa med, dock hade jag hellre hoppat Dirigent. Menmen, kan inte ändra något nu.
°
Iallafall blev jag intervjuad också av två lärare (antar jag?) och jag var faktiskt inte alls nervös. Bara stunden jag gick in i rummet där de satt, men sedan försvann det. De frågade massor av random saker, typ var hästintresset kom ifrån, vad jag gör på fritiden osv. Men det gick bra!:) Visar lite bilder på hästarna jag red, bilderna kommer från Plönninges hemsidas presentation av hästarna:)
DIRIGENT
Dirigent var mer "min typ av häst". Kan inte helt beskriva hur han var, men han var inte stark i munnen överhuvudtaget och han var arbetsvillig i skritten och galoppen. Men han var väldigt spänd i traven:/
KANEL


Kanel var väldigt stark i munnen, sedan var hon lite seg i början. Dock blev hon piggare sen och det tillsammans med stark i munnen var inte så jätte lätt. Hon ville inte riktigt svänga där jag ville svänga och jag fick ge henne riktigt tydliga hjälper. Sedan när jag skulle hoppa en kombination på 6 galoppsprång, fick jag inte tillbaka tillräckligt efter första hindret så det blev 5 galoppsprång - woppsii! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0