Ensam i skogen

Red ut ensam i skogen idag för första gången, ååh hon var så duktig! Först ville hon inte lämna kompisarna så hon stannade lite och efter ett tags velande hoppade jag av och ledde henne. Men hon ville inte gå, inte förrens det kom en tjej med en liten, liten hund. Den var tydligen jätte intressant så den nästan sprang hon efter. Så jag satt upp men hon ville fortfarande springa efter hunden xd Valde att trava förbi tjejen så att hon inte skulle få Sheeba i nacken...
Det gick jätte bra att trava förbi men sedan när vi var en bit framför så var det några fåglar som prasslade uppe i träden och då brakade det loss. Hon bockade och bockade och bockade och bockade. Jag förstår mig inte riktigt på henne för hon verkade inte rädd. Då skulle hon ju sprungit som en idiot. Men jag var såhär ---> - nära på att trilla av för när hon bockade tappade jag ena stigbygeln och jag tänkte att "Nu trillar jag av". Men så tog jag istället tag ordentligt i tyglarna och tog spöt på bogen för att hon skulle sluta, samtidigt som jag skriker: "EEEEUUUGGGHHH, NU FÅR DU LÄGGA AAAAAAAAAV!!!" med min argaste röst, hon slutade faktiskt då. Hon insåg väl att matte inte tyckte det var lika roligt. Dessutom hade jag ingen lust att trilla av mitt i skogen och inte veta vart hon springer. Men jag hade gärna velat se hundens och tjejens min!;)
°
Resten av rundan gick rent ut sagt skitbra! Hon var jätte duktig. Och eftersom det var bilar på den sista biten närmst stallet valde jag att hoppa av:) Hon fick massa bananer sen men hon ville bara ha fler! ^^
Ska nog vänta minst några dagar innan jag prövar mig på att rida ensam igen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0