Min prinsessa<3

Gammal bild från i somras när jag och Sheeba (+Emelie) var i Asarum hos Emma!
Fotograf: Emelie C
______________________________________________________________________________

Hon är så gullig, lilla prinsessan. Hon gnäggar alltid när jag kommer ner till hagarna och ska hämta henne. Innan hon gnäggar så ropar jag på henne och då svarar hon, ibland flera gånger:') Så himla söt!! Gör era hästar så?:)

Men nu hade jag ju lovat att berätta om igår?;) Hon fick stå inne en liten stund innan ridningen, för det blev inte ledigt direkt när jag tog in henne. När jag gjorde iordning henne var hon ganska arg, men som tur var så går det över när vi tränsar. 
Hon gick jätte fin, dock inte lika i båda varven. Det gick bättre igår när jag joggade henne i serpentiner. Men sen när jag galopperade igår så blev hon arg och tyckte jag var skitjobbig som ville galoppera. Fick igång henne några gånger men hon är så lat! Hon sparkar lite och försöker sakta av, och när vi väl galopperar går det i slowmotion. Men jag förstår henne... jag tycker heller inte om att rida i ridhuset hela tiden. Nu i helgen och nästa vecka när det är lov, ska jag rida ut så mycket jag bara kan. Får se om Emelie har lust att hänga med ut idag. Det blir ju faktiskt inte mörkt nu förrens typ 5. Det är rätt skönt!:) Hoppas hon vill följa med, Emelie. Sheeba skulle bli så glad om vi red ut:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0