Hälsat på älskade lilla Sune<3

Idag var jag och hälsade på Sune (min förra ponny). Han står hos min kompis Sannie och han trivs jätte bra där tillsammans med Fimpen och shettishingsten Johnny. Tog med mig en påse morötter som de fick dela på, och jag blev snabbt väldigt populär;) alla skulle pussa på mig för att få godis. Eller ja, Sune o fimpen iallafall. Johnny tar en hel dag på sig att äta en liten bit morot. Så det var ingen kamp där, tur det:p

När jag hälsat klart på Sune cyklade jag tillbaka till theleborg. Släppte ut Sheeba innan jag åkte till Sune och jag skulle fodra lunchen till hästarna. Medans hästarna åt, passade jag och Emelie på att bygga lite hinder i ridhuset. Visar en banan här på bloggen imorgon när jag har datorn! Eftersom det var så fint väder idag passade jag och Emelie på att rida ut en runda som uppvärmning istället för att rida runt i ridhuset. Det gick jätte bra och hästarna var pigga och glada, lite busiga också. Även om Emilies häst aldrig gör något xd Sheeba var busig iallafall!:) vi hoppade i ridhuset när vi kom tillbaka och det gick rätt bra. Hon är tjurig när man ska fatta vänster galopp och så sparkar hon. Tror bara det är någon dumhet hon fått för sig, hon tycker väl att jag är jobbig som tillomed ska bestämma vilka ben hon ska springa först med. Haha, Det är så roligt när man vet vad hon tänker;) I slutet hoppade vi faktiskt ett räcke på 75 cm. Jätte duktig var hon!!:D
Kommer lite bilder på Sune och hans kompisar:) ( o en på sheeba!)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh min gamla ponny Zanrio, vad glad jag blev av att se honom! mår han bra?

Svar: Han mår jätte bra!:) Han har en bästa kompis som han umgås med dag och natt:) Han har det jätte bra:)
Hanna Damsö

2012-08-16 @ 22:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0