Fäääärdig

Zanrio - Fotograf: Lina L
______________________________________________________________________________________
Jag är så ledsen att det har tar så lång tid innan ni får veta vad jag har gjort xd Men faktum är att jag har inte gjort speciellt mycket de två dagarna jag inte sagt något om!:)

I förrgår red jag i ridhuset och skulle öva på galoppen och volterna. Vänster varv är hon så himla fin i, speciellt i traven. Men i höger varv tar det bara stopp. Hon tränger inåt så fort jag försöker få en liten ställning. Jag tror hennes muskler på vänstersidan är mycket kortare än de på högersidan. Ska iallafall pröva med att stretcha henne varje dag nu och se om det blir bättre. För i vänster varv får jag också en mycket bättre form som jag väldigt gärna skulle vilja ha kvar i höger varv också!
Efter ridpasset stretchade jag henne, både frambenen men också halsen. Hon hade lite svårare att böja halsen åt höger så antagligen är hon kortare i vänster-musklerna. 

Igår var det så uppbokat i ridhuset så jag valde att bara massera henne och så ska jag jogga henne idag. Då ska jag också stretcha.
Hon verkade inte njuta så mycket när jag masserade henne igår, men det är vissa ställen. Vissa konstiga ställen, som hon verkligen tycker det är apskönt att bli masserad på. Som t.ex. mellan frambenen, och sedan vanliga ställen som halsen och manken :3 Det är jätte skönt, och då masserar hon tillomed tillbaka på mig. Jag gillar att sätta grimman runt halsen på henne för då kan hon om hon vill, vända huvudet och massera mig. Men sedan fick jag sätta på den för hon bara vände sig hela tiden och hon flyttade sig. Då blev det lite lugnare när hon fick på sig grimman:) Jag hittade en ny typ fettknöl i sadelgjordstaden. Sedan har hon en på ryggen också. Försökte massera bort dem men det går typ inte, vill inte klämma för hårt på dem. Men de kommer försvinna om jag fortsätter massera dem så det får jag ta och göra!:) Men det kan vara anledningen till att hon är sur när jag ska lägga på sadel osv. Dock var hon arg redan innan;) Hon lär vara rätt trött i kroppen idag för jag masserade i typ en timme. Men det gör nytta och får hon röra på sig så går det över fort:)

Kommentarer
Postat av: Lina

Fin bild :)

2012-02-09 @ 21:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0