Bra dag igår!

Iförrgår vilade Sheeba för det var så himla tråkigt väder och ingen ville rida ut och varken jag eller Sheeba orkade rida i ridhuset sen när det var ledigt. Hihi, vi är lata!^^
Men igår red jag en halvtimme i ridhuset och det gick först sådär men i slutet gick hon riktigt bra! Jag övade på det jag gjorde när jag var hos Per Waaler. Det blev bara raka spår i skritt och trav, dessutom övade jag väldigt mycket på hörnpasseringar. I slutet var hon väldigt fin och var lite mer arbetsvillig än i början:)
Fast när jag skulle skritta av henne stannade hon bara helt plötsligt och ville att jag skulle hoppa av! hahahah. Jag skojjar inte, hon gick INGENSTANS förrens jag hoppade av. Dock lyckades jag vända henne så att hon inte skulle vinna på sitt "håll":P Hon var jätte sur och sparkade när jag skänklade för att få henne i skritt igen men som sagt gick det bara att vända henne. Jag tror jag har skämt bort henne lite för jag brukar hoppa av direkt efter jag har travat av henne pga att hon ska bli lite fri från vikt på ryggen när hon ändå bara ska skrittas i 10-15 min!:)
Hur gör ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0