Dressyrträning

Fina Sheeba, sommaren 2011 <3
 

Hade dressyrträning efter skolan idag, fast det var ändå skoltid lixom. Konstigt, men så var det. Vi ska tydligen ha det på tisdag eftermiddagarna. Jag red i första gruppen vid 5. Trodde det skulle gå som vanligt, lite lagom bra lixom men det gick superbra! Fick beröm och Sheeba kändes jätte fin! Även om hon inte gick i så mycket "form" så gick hon ändå bra! Det är svårt att förklara men känslan var super! :D 
 
Vi övade på programridning, typ halt från trav, lite ökning/samling och så red vi lite utan stigbyglar. Jag sitter sjukt mycket bättre utan stigbyglar, det är så jobbigt för jag försöker faktiskt sträcka på mig och dra bak axlarna OCH försöka slappna av när jag rider med stigbyglar men det går lixom inte... Och så känns det så himla bra utan, det är konstigt :P Nästa torsdag ska vi framföra ett program för Maud, jag tänkte rida LB:1. Pluggat pytte lite på den, och den känns helt ok. Får fundera, annars kan man ju alltid ta ngt ryttarmärke. hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0