Win


( Bilden gör oss inte rättvisa;) Ser helt konstigt ut, och jag stör mig på att Sheebas ben ser jätte grova ut på denna bilden. Aja, det är iallfall en bild på oss från idag!!;D ) Fotograf: Min pappa <3

Idag var det krut i damen! Det var så himla varmt och jag hittade ingen att rida med (ofelia kunde inte sen) så det blev att mamma och pappa cyklade med lite senare runt kvart i 8 - 8. Det var jätte roligt för hon var jätte duktig. Men jag fick kämpa! Och det är jag glad att jag gjorde. Förut när hon har stannat och bockat/halvstegrat och velat vända tillbaka har jag hoppat av eftersom hon tidigare har rest sig rakt upp. Därför har jag varit väldigt försiktig, men jag behöver verkligen visa henne vem det är som bestämmer och jag har äntligen vågat göra det!

Idag var hon jätte jobbig, vi gick först på asfalten utanför stallet för ridskolehästarna släpptes ut och jag ville lixom inte rida bland lösa hästar, så det fick bli så. Mamma och pappa cyklade före en bit. Efter bara en liten bit stannar hon och försöker backa och bocka och halvstegra. Då blir jag arg på henne för jag har tröttnat på att hon inte lyssnar på mig. Jag tog i vänster tygel (hon vände höger) och försökte vända tillbaka henne från det håll vi skulle till. Jag skänklar och leder med tygel och petar med spöt (på högersida) för att hon ska lyssna och efter mycket studs lyckas vi fortsätta i ungefär 30 meter. Där tar det stopp igen (detta var vid en "korsning" på en "grusväg" påväg till skogen), hon gör likadant och försöker vända. Jag gör också likadant som förut och lyckas sedan få henne att bjuda framåt så vi travar en bit. Sedan gick det SUPER runt hela rundan. Vi galopperade även och hon var jätte pigg och glad och framförallt väldigt lyhörd! Det var jätte skönt. Inte för att hon är seg och dum i vanliga fall men hon var jätte duktig idag:) Det hjälper att säga ifrån, hehe;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0