Hoppelihopp



Igår imorse, red jag ut. Jag red banvallen som är en galoppsträcka, Lina cyklade med på Emelies cykel! Det var jätte roligt, Donelli tyckte om cykeln och gick helst bakom och efter den. Men Lina kunde ju inte hålla vårt tempo i galoppen så vi galopperade först!:D Jag galopperade den en gång dit och sedan skrittade jag lite på en väg en stund och sedan galopperade vi tillbaka. Lina blev nog antagligen lite trött... hihi. 

Sedan la Lina fram ett par grenar på vägen för skojs skull och jag hoppade över dem ett par gånger. Donelli tyckte de var jäääätte konstiga så första hoppet gjorde hon jätte högt med frambenen och normalt med bakbenen. Sedan påvägen tillbaka gick det snabbare över för det låg "hemmåt" så vi galopperade en bit innan jag kunde stanna henne. Sedan verkligen VÄGRADE hon vända mer för hon skulle verkligen hem. Så det var bara för oss att hänga med... Det kommer film på när jag hoppade lite senare idag!:)

Idag behövde jag göra klart ett skolarbete som jag inte riktigt haft tid för, och då fick Filippa ta hand om Donelli idag. Skrev hur mycket som helst på facebook vad hon skulle göra så hon borde ha förstått vad som ska göras. Det känns verkligen konstigt att inte behöva åka ut till stallet idag (förutom utsläppet imorse då). Känns som om jag har hur mycket tid som helst över. Det känns rätt skönt, men skulle det varit fler än en sånhär dag hade jag nog blivit galen. Man gör ju ingenting när man inte är i stallet, man blir så himla passiv! :O Jag tycker det är lite konstigt att inte åka ut till stallet också för att ens kolla att allt är gjort, men jag litar på Filippa:) Det är bara så jobbigt för jag är sån, att jag måste kolla så att allt är perfekt. När det gäller mina hästar då;) Typ mockning och sånt. Jag vill helst inte att någon annan ska göra det åt mig för jag vet hur jag vill ha det och då gör jag det bäst själv... känner mig ego, men det underlättar ju för alla andra i min omgivning. Speciellt mamma och pappa, inte för att de skulle mocka åt mig en vanlig dag då men ändå...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0