(Går) Dagens ridpass



Igår övningskörde jag för första gången! Skitkul men väldigt svårt! Ska förhoppningsvis köra lite idag med, fast på en lite större parkering än igår. 

Pappa cyklade med mig när jag red igår och Sheeba var super duktigt, vi galopperade rätt mycket och hon tyckte det var jätte roligt. Vi kan både rida före och efter pappa utan problem. Men när pappa rullade före i en lång nerförsbacke (så att Sheeba inte såg honom) blev hon helt ställd och tänkte gå hem. Hon vände och försökte springa hem, jag försökte vända henne men hon hade inga planer på det. Det gick bättre när jag stannade henne först innan jag började svänga tillbaka, lite pet på det och vi sprang efter pappa. Hon tyckte tydligen att han var bättre än ingenting, ändå får jag inte upplevelsen att det är samma med cykelsällskap som sällskap av andra hästar. Men Sheeba kanske ändrade åsikt när pappa försvann ur siktet, hehe. 

Påvägen tillbaka sen (samma runda igår också!) galopperade jag före, jag galopperade en liten bit och sedan låtsades hon bli rädd för något och direkt efter hon hoppade lite åt sidan började hon bocka som bara den! Det var nog tur att jag hade martingal på henne. För jag fick ta tag i den direkt. Hon är så himla söt när hon bockar för hon tänker bara på att bocka så hon nästan stannar på stället. Men jag antar att det är bra att hon gör av med lite överskottsenergi;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0