Nytt grimskaft och ridningen igår

Sheeba har tagit sönder lite grimskaft då och då och nu märkte jag att jag inte hade så många... kan ju vara bra att ha, speciellt när man ska iväg på träning, tävling osv. Så då blev det ett nytt grimskaft igår. Jag vet, jätte intressant. Men ingen är tvungen att läsa det jag skriver;) Inget speciellt med det nya grimskaftet, bara att det är lila och ... nytt, typ. Bilder ska ni få iallafall. wiiie!

image description
image description

Ingrid och jag red till klätterbacken igår, galoppade dit. Jag skrittade uppför backen tre gånger, Ingrid skrittade fyra gånger. Eftersom jag knappt har klättrat med henne på ett tag ville jag inte ta i för mycket. Och tre gånger var alldeles lagom för Sheeba. Dessutom fick vi öva på att vara ensamma när Ingrid och Hexan red iväg och tog backen en gång till efter mig och Sheeba. Sheeba blev lite besviken när Hexagon försvann men jag kunde rida runt där uppe på toppen, rida ner en bit, göra volter och allt möjligt. Hon var så super duktig! Hon försökte inte vända en enda gång! Kändes verkligen jätte bra för jag vill ju inte att hon ska kasta sig efter någon så fort man blir ensam. Dessutom måste hon kunna gå iväg och vara ensam sedan på tävling. Men jag blev jätte glad och stolt igår:) Eftersom vi klättrade igår så tänkte jag ta och jogga henne idag. Dock får det nog bli ridhuset för jag har ingen att rida med vad jag vet, än. Och jag har ridit ut så många dagar nu. Så det blir att jogga volter och serpentiner i ridhuset sen.

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0