Egoism

Jag har märkt en väldigt konstig grej, många "stora" unga ryttare tror så mycket på sig själva. Detta märks när man läser deras bloggar. Jag tänker inte nämna namn:) Men liksom folk är så ego?!! De tycker att de själva är störst, bäst, vackrast och att ingen annan rider lika bra som den gör. Vad vet dem om det liksom?
 
Visst, det är jätte bra att man verkligen tror på sig själv men när man håller på och skriver ut att "Jag är bäst " till allmänheten har det gått för långt. Man behöver inte tycka dåligt om sig själv men jag tycker bara att det är så rent ut sagt fult när folk "berömmer" sig själva och tror att de kommer att komma hur långt som helst bara för att de har hästar som kanske går bra/hoppar bra för stunden. Sedan vet man ju heller inte hur länge det håller...
 
Och också har jag märkt att de rider enbart för att vinna. Visst det är skit kul att vinna och det är ju klart man vill vinna liksom. Men vad hände med att skaffa erfarenhet och lära sig och framförallt ha kul?! Att vinna är bara grädden på moset! Kändes det bra då spelar det ingen roll om du placerade dig eller inte för du vet att slitet har gett resultat och du är stolt att du och hästen kanske lyckades klara banan? Fast det är ju bara vad jag tycker:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0