Bommar igår och hinder idag

Red över bommar igår och hinder idag, Hon hade träningsvärk idag av en anledning som jag avslöjar i nästa inlägg;) Igår red jag en övning för att få henne att lyfta på benen, och som hon slog i och nästan snubblade över alla bommarna. Så klantig häst :) Hon gick för mycket i en platt hage innan i förra stallet, jag tror det är huvudorsaken för hon har slutat att lyfta på benen över typ stock och sten (eller hon har börjat lyfta lite nu igen) som normala hästar gör. Men vi övar upp detta, precis som med allt annat!:)
 
Jag hade tre bommar på marken och två upphöjda bommar, det var som sagt för att hon skulle lyfta benen. Tillslut så travade hon över utan att slå i och då slutade jag. Man kan inte be om att på en gång. Dock red jag inte över dem så jätte mycket, bara några gånger i varje varv tills hon slutade slå i. Ska göra denna fler gånger då hästen måste tänka till och lyfta på fötterna.
 
Idag red jag i paddocken, det kändes att hon hade träningsvärk. Hon var trött och stel. Stackaren <3 Jag värmde upp i alla gångarter i båda varven, försökte ställa igenom henne så gott det gick i båda varven och hon slappnade av lite grann iaf:) Hon frustade iallafall mycket! Och det är positivt! Sedan hoppade jag lite grann. Jag hoppade bara några hinder. Inte så högt, kanske 70 cm som högst. Bara just för att hon skulle hoppa lite!:) Det var roligt, tyckte jag iallafall. Men jag antar att Sheeba tyckte det var kul med då hon gärna ville styra mot hindrena. Men hon har blivit väldigt tjurig vid galoppfattning både från skritt och från trav. Kanske att det beror på att jag har börjat rida med sporrar och att hon är egensinnig och ett sto. Men man undrar ju:P
 
Bild från bomövningen kommer nedan, är det någon som vill ha mer info om bomövningen. Hur man gör den och så, så bara kommentera så gör jag ett inlägg om det:)

Kommentarer
Postat av: Jasmin - The dream of being famous!

Jätte fin blogg! Hur ser resten av sommaren ut för dig? :)Läs gärna mitt åsiker&tankar inlägg som jag nyss har skrivit, håller du med mig? Har jag rätt eller fel?http://jaasses.webblogg.se/2012/july/bloggare-tror-for-mycket-om-sig-sjalva.html#comment (direkt länk)-Svara gärna på min blogg annars får jag ju aldrig svar på frågan :P (det med den nya blogg.se designen och så)

2012-07-15 @ 03:36:56
URL: http://jaasses.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0