Som ett ljus

Sheeba gick (nästan) som ett ljus imorse ut i hagen. Hon lät iallafall bli att äta gräs hela vägen från dörren i stallet till hennes hage. Men jag förstår henne, utanför hagarna är det en fot högt gräs och det är grönt som bara den. Till och med jag som inte är en häst tycker det ser saftigt ut... 

Red ut innan idag med Ebba och Ofelia. Det gick bra, hon gick rätt bra efter lite tjafs. Helst hade hon velat racea hela rundan men eftersom både Sheeba och Tajfun vilade igår och Nicko är lite halvgalen i skogen just nu valde vi att bara skritta och trava. Men det är nyttigt det också, även om inte Sheeba vill tro det;) Hon och Tajfun går rätt bra tillsammans, de står brevid varandra i boxen och tidigare har Sheeba varit väldigt arg på Tajfun när hon står och äter för han fattar ju inte att han inte ska stå och glo just när Sheeba äter. Hon stör sig väl bara... Men iallafall funkar de bra tillsammans i skogen, i boxen har jag heller inte märkt speciellt mycket. Kanske lite ibland att hon är arg på honom men hon vill gärna ha sin box för sig själv. Ibland får inte ens jag komma in, Men det går efter lite övertalning. Hon vill gärna stå och sticka ut huvudet genom boxen:) Därför knuffar hon ut mig och jag får agera "kli-pinne" (hon brukar använda väggen lite ibland också). Sen får jag väl se om jag hittar någon att rida ut med imorgon:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0