Oaktiv, hehe

Träningsdagarna:

Söndag: Dressyr för Bo Jenå, Gick bra. Inga problem med att fatta galopp osv. och hon gick bra när hon väl kunde koncentrera sig!:)

Måndag: Dressyr för Bo idag igen. Började väl bra och sedan i galoppen stannade hon och reste sig. Sedan stannade hon flera gånger och ville inte gå framåt. Även idag gick det bra ibland när hon inte tyckte det var tråkigt. 

Tisdag: Hoppning för Peter Eriksson. Jag hoppade upp på Sheeba utanför stallet och skulle skritta henne till paddocken. Redan då började hon stanna och eftersom jag var ensam just då hoppade jag av igen och ledde henne till paddocken där jag gick några varv. Då hoppade jag upp igen, men såfort jag hoppade upp stannade hon. Blev såklart ledsen på henne och sedan när vi skulle in på "hoppbanan" och rida för Peter sa jag till dem att jag ville att någon annan skulle rida henne. Peter hoppade därför upp på henne och red henne, Sheeba blev nog lite förvånad och hon tyckte han var lite jobbig. Men sedan när jag satt upp igen kändes hon mycket bättre och jag kände mig säkrare. Dessutom sa Peter till mig hur jag skulle rida henne och jag var med på uppvärmningen. Däremot var jag inte med när de hoppade, jag hoppade ett litet kryss några gånger och sedan tittade jag mest på och skrittade runt. Men efter träningen när det var lunch, hoppade Peter upp igen och red henne över några bommar och hoppade ett litet kryss med henne. Hon är ju inte mogen för höga hinder och sånt än och det är därför jag inte hoppar så mycket. 

Onsdag: Terräng träning för Jan Jönsson, Pernilla och Ted Velanders hästskötare red Sheeba. Men det gick inget bra, jag tror att Sheeba tyckte det blev för mycket. Hon gick jätte fint när Anna bara red i skritt, trav och galopp och galopperade på "fältet". Dock ville Sheeba inte alls hoppa.

Torsdag: Jag red Sheeba för Jan, det gick jätte bra förutom över hindrena. Men det struntar vi i sålänge. Sheeba gick bra när jag galopperade och jag galopperade henne mycket i lättsits. Jan tyckte att jag skulle fortsätta hoppa lite stockar hemma som jag gjort lite innan och vid senare tillfälle introducera henne till terränghinder.
_____________________________________________________________________________________

Igår var det hemresa och då åkte jag och Sheeba direkt till Blekinge. Där vi köpte henne ifrån och där jag brukar vara och rida och hjälpa till!:) Hon blev JÄTTE glad när vi kom dit och hon gnäggade och hon fick hälsa på alla hästarna och de andra hästarna blev också glada!:) Just nu står hon i en box så hon kan titta ut, jätte mysigt!

Idag sov jag jättelänge. Sov till typ lite över 11 och det var nog välbehövt! Imorgon åker jag ner till Sheeba och ska vara där denna veckan (har påsklov). Idag skulle också Ronja och hennes ponny komma ner, ska bli spännande för jag har inte träffat Ronja på länge och det var inte så länge sen hon fick sin ponny!:)

Sedan är det en jätte mysig grej.... En av stona på gården är dräktig och ska typ föla närsomhelst. Jag HOPPAS hon fölar denna veckan jag är där!!:) Och förutom alla deras schäfrar, deras 2 grand danois och deras lilla Babe (en liten söt vovve) har de nu en ny grand danois. Skit söt! Den ser ut som Tiger T fast mer svart. Alltså ränder och så. Den heter Pippilotta, hihi!:) Visar bild när jag är där nere sen!

PS. Håll utkik! Nu i eftermiddag kommer det bilder från dressyrträningarna!



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tycker du kan stanna hemma i Växjö Hanna!!!!! Har saknat dig supermycket! <3

2012-03-31 @ 13:17:39
URL: http://ahappygirl.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0