Hoppat

Gammal bild från i somras, Fotograf: Emelie

Sköna solen var framme igår så jag passade på att hoppa lite i paddocken. Hon var jätte fin och pigg, hon verkligen drog mot hindrena. Som jag vill ha henne! Det är inte kul att försöka få över hästen när den inte ens vill:/ Hur är era hästar??:)

Dock var Sheeba lite jobbig idag, hon har så mycket energi så när jag skulle svänga ur en hörna efter ett hinder ställde hon sig på bakbenen, helt random. Det är så sjukt äckligt eftersom hon kommer så högt också och däruppe sitter jag och fattar inte att vi är uppe i luften förrens jag får hålla mig i manen. Vågar inte göra någonting när jag sitter där för jag är så rädd att vi ska välta över. Iallafall kommer vi ju tillslut ner, men hon gjorde så 2-3 gånger och sista gången gjorde hon det efter ett hinder istället för att bocka och vara glad. Så jag hoppade inte det hindret mer utan hoppade en kombination och sedan travade jag av henne. 

Antagligen har hon så mycket energi att hon inte vet var hon ska ta vägen, tur för henne att jag och Emelie ska rida ut idag. Tänkte ta Banvallen idag där det är en låååång galoppsträcka, lär väl få rida den flera gånger. Men hon behöver verkligen det + att det är grymt kul!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0