Flugmedel

Igår köpte jag en ny flugspray, min gamla fungerade inte. Eller, den fungerade i typ fem minuter och sedan kom alla flugorna igen. Jag hoppas att denna funkar bättre, blev tipsad av en tjej i stallet. Dock är det lite halvdyrt. 200 spänn för en lite flugmedel lixom... får väl se om den fungerar. Annars blir jag arg. Då får jag pröva det jag prövade på Sune förra året. Att spä ut äppelcidervinäger och sedan svampa på det varje dag ett tag, sedan vill inte flugorna veta av hästen eftersom huden då typ har tagit upp den äckliga lukten. Men det är inget som vi märker speciellt mycket utan det är bara flugor och knott som inte vill vara kvar på hästen längre, vilket är bra. Tjoho!;)
image description
image description
image description

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jag har de flugmedlet fast bara när jag rider och i hästens skrap, sen har jag ett annat som är nästan lika dyrt och som är de bästa jag någonsin haft den heter typ ultrasheild eller något.. :)

Ps. Gillar bloggen!!! :D

2012-06-22 @ 19:40:30
URL: http://isanss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0