Ensamma i skogen, ja!

Idag var Sheeba såhääääääääääär duktig! Jag red i ridhuset först, och jag red över upphöjda bommar. Och så hade jag en bom på den andra långsidan som jag galopperade över. När det blev missar och missförstånd var det alltid mitt fel, hon bara försöker göra det jag säger så gott hon kan och hon är jätte duktig. Men det är jag som bedömer fel de gånger det går fel och när jag väl gör rätt så går hon jätte bra. Det märks verkligen inte att hon är bäbis. Men jag har börjat "pressa" henne lite mer, inte pressa utan mer... typ kräva lite mer av henne. Som att hon ska gå i form innan jag gör en övergång och jag gör inte lika många skritt pauser som jag har gjort tidigare. Hon börjar bli vuxen, hihi:)

Efter jag hade ridit klart passet som gick jätte bra, red jag fram till dörren och öppnade den från Sheebas rygg. Sedan red vi ute ensamma en pytte runda bara för att skritta av. Det gick hur bra som helst, hon stannade inte någon gång. Dock tvekade hon lite ibland men la jag till ett litet tryck med skänklen så fortsatte hon gå:) Duktig Sheeba <3

image descriptionimage description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0