Sheeba igår

Hon var väldigt nyfiken igår när jag skulle hälla vatten i hennes hink i hagen. Fick fylla på hela med nytt vatten och melass. Jag tog in skottkärran i hagen och Sheeba skulle lukta i den lilla hinken jag hade haft melass i, det var nästan så jag trodde att hon skulle köra igenom näsan genom hinken. Hon tryckte så hårt i hinken!:P
:)
När jag hällde i vatten i hinken så hällde jag först i varmt vatten för att melassen som jag sedan hällde i, skulle lösas upp och inte bara ligga kladdigt på botten. Då skulle Sheeba tvunget dricka, när hon smakat på vattnet blev hon nog lite förvånad över att det var varmt och hon ville inte riktigt dricka det. Men hon försökte dricka flera gånger samtidigt som jag hällde i (läs försökte hälla i) vatten i hinken. Tillslut hade jag lyckats hälla i både varmtvatten, melass och sist kallvatten. Så då kunde hon dricka. Då var hon klar tyckte hon och så gick hon och började äta av utsläppshöet istället. Hon tyckte väl att jag var jobbig som skulle vara med när hon drack..?? xd
:)
Efter lunch red jag och Emelie ut en liiiiiite längre runda, vi red upp till Thelenäs. Som står tomt just nu, det var lite öde däruppe:P Sheeba och Breeze hade värsta dampet. Sheeba var så pigg så i traven började hon galoppera och då fattade Emelie galopp. Breeze brukar vara seg i galoppfattningar, så hon smackade rätt högt och då flög Sheeba i luften för hon trodde det var jag som smackade. Herregud vilket damp hon fick, hon hoppade rätt upp i luften och bockade av glädje. Jag vet inte varför jag ALLTID tappar samma stigbygel men jag tappade den igår också, det är vänster stigbygel. Jag tror att mitt vänsterben kanske är lite kortare än höger? Haha! Men när Sheeba koncentrerade sig på att bocka, hann Breeze springa en liten bit. Men det märkte inte Sheeba, dock stannade Emelie så jag kom ikapp.. hahah, vi galopperade inte mer sen. Det var ju inte ens meningen från början;)
:)
Jag och Emelie ska öva på LC:2 i ridhuset idag, vi har ju anmält oss till klubbdressyren på Söndag. Vi får väl se hur detta kommer gå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0