Ridpasset igår

| Fotograf: Olivia T |
_____________________________________________________________________________________

Det blev att rida i ridhuset igår, var dåligt väder och ingen kunde rida ut med mig. Eftersom hon är lite bråkig i galoppen övade vi på det igår. Jag började med att rida fram henne i skritt och trav, joggade mest i traven. När jag började med galoppen skulle hon tjura lite, det är väl antagligen jätte jobbigt för henne att galoppera då hon inte orkar få med sig bakbenen och hålla galoppen. Istället för att stå upp är jag tvungen att sitta ner på henne när jag galopperar, annars orkar hon inte. Jag får alltså sitta och hjälpa och stötta i galoppen, då går hon bättre. Men för att stärka henne gjorde jag några galoppfattningar i varje varv och det blev enklare och enklare att fatta galopp. 

Förutom galoppen, prövade jag att göra framdelsvändningar. Hon var jätte, super, mega duktig! Hon fattade precis vad som skulle göras och det gick jätte fint nästan hela vägen. Sedan fick jag driva fram henne lite då hon började backa. Men ändå! Det var första gången och hon gjorde en vändning. Hon är så duktig lilla hästen <3

Har inte bestämt än vad jag ska göra idag. Känns inte som att det är ett "rida-ut" väder idag, Tyvärr. Men imorgon måste jag ta och rida ut, jag hoppas att Emelie vill hänga med. Det är så bra för dem att ridas i skogen, dessutom blir de så lyckliga och pigga och det är ju ett stort pluss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0