Ridningen de senaste dagarna!

Tisdag:
Jag gjorde inget speciellt, jag tog in henne direkt från hagen in i ridhuset. Jag gick i en kvart med henne, vi övade på att Stanna, svänga och backa. Hon var jätte duktig!:) har lärt henne att backa till ett speciellt ljud. Jag hoppas det funkar att lära henne att backa såfort jag "sjyssar". Haha, lite svårt att förklara men det spelar inte så stor roll;)

Onsdag:
Red i ungefär trettio minuter i ridhuset. Hon var SÅ fin! Hon känns så himla fin när jag rider med kilpadden under sadeln, har nog sagt det innan men hon känns underbart bra i ryggen med kil. Dessutom höjer hon ryggen mycket bättre med den och det känns verkligen! :D hon var också väldigt pigg o glad igår, hon ville nog galoppera men jag tänkte mer på att jogga henne så det blev bara skritt och trav. Hon gick fint när jag joggade henne, jag red mkt serpentiner och lite på en åttvolt. Hon känns bättre i ställningen till höger nu. Innan var hon helt stel, men det känns att hon börjar kunna ställa lite bättre nu. Det är nog för att jag har varit noga med att stretcha henne efter ridning!;)

Idag har jag inte bestämt än vad jag ska göra. Jag får se sen!:)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0