Gårdagens ridpass

En bild på mig och Bistro (?) när jag red på Plönninge första gången:)
_________________________________________________________________________________
Sitter här hemma och är snart påväg ut till stallet, skulle tagit bussen men jag cyklar nog istället. Det är enklast så, annars måste man antingen stressa för att hinna till bussen eller så får man vänta en evighet.
°
Jag och Sheeba red en stund i ridhuset igår, eller rättaresagt i 15-20 min. Efter jag hade skrittat fram i ca 10 minuter var mina händer påväg att frysa ihjäl så jag började jogga henne. Det blev inte så mycket mer än joggning igår, det är så himla kallt och jag vill inte att hon ska bli så anfådd att hon behöver dra in massa kalluft. Det är ju inte bra för dem. Det blev bara skritt och trav då igår. Men jag tycker det gick ändå bra, hon var lite tjurig ibörjan. Fast det brukar hon vara, sen gick det hur bra som helst och hon gick jätte fint i båda varven när vi joggade runt.
Jag fick faktiskt avbryta sen efter ungefär 10 minuters joggande. Mina händer dog! Jag hade ingen känsel i dem fast det gjorde ändå jätte ont i båda händerna. Det blev att jag skrittade av henne för hand ifrån marken istället i ungefär tio minuter, en kvart. Som tur var försvann det onda efter en liten stund men fy vad ont det gjorde!!:(
°
Nu ska jag cykla till stallet, måste släppa ut Sheeba. Hon måste vara helt galen nu;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0