Duktig hest

Tralalalalaa, ja idag har man då gjort svenska uppsatsen. En av de svenska delarna på nationella typ.. xd Aja. Men ni pallar väl inte höra om skolan? Jag orkar inte skriva om det iallafall;)

Jag prövade att länga traven idag när jag satt ner och det funkar mycket bättre än när jag rider lätt. Det blir så "hackigt" när man rider lätt, det blir inte samma flyt i stegen. Hur som helst gick hon jätte fint, lilla pållan <3 Hon är så himla duktig. Nu går hon också i riktigt fin form, iallafall när jag rider lätt. Det verkar som om hon kan släppna av lite mer då. För när jag sitter ner tar det en liten stund innan hon blir så avslappnad. Jag tyckte hon kändes lite bättre i högervarvet idag faktiskt. Kanske att det hjälpte med stretching och massagen så fort. Stretchade idag med så jag får se hur hon känns imorgon. Tänkte rida lite galopp imorgon. Och sedan hade jag planerat att rida igenom hela programmet:) Jag tror att det ska gå bra, det känns bra just nu... Men sånt kan ju ändra sig. Det enda kruxet är att hon aldrig har blivit tävlad dressyr innan så hon har alltså inte varit med om att rida inne i en rektangel med vita små, läskiga, konstiga staket innan. Och hon har heller inte sett ett domarbord innan. Vi får väl la se hur det går. Hon får ju se det lite innan och dressyren är ju mer lugn och harmonisk på hela tävlingsplatsen jämfört med hopptävlingar!:) Enligt min erfarenhet iallafall!!;)

Sedan får jag inte glömma att säga att jag har börjat rida med kilpad istället för fårskinnspad, det funkar sjukt mycket bättre! Det känns i hennes rygg när jag rider. Redan i skritten märks det och det känns jätte bra!:) Skulle dock vilja ha en gelpad också... får köpa det när jag har pengar:(




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0