Bombnedslag + ett litet tips

Väääääldigt otydlig bild men imorse när jag skulle mocka såg det ut som om Sheeba hade haft en tredjevärldskrig, inte för att det INTE brukar se ut så men idag var det liiiite värre än vanligt. Hon har vissa dagar där hon skitar ner extra mycket, och andra dagar där allt bajs ligger i en hög som det bara är att skyffla upp. DÅ är hon duktig <3 hihi, mocka så lite som möjligt tack! Men seriöst? Visst det kan vara kul att mocka men hon behöver ju inte skita ner så mycket!! Det tar mig hur lång tid som helst att mocka, men jag slutar inte förrens det är perfekt! Vilken tur Sheeba har...
:)
Jag har varit ovanligt duktig idag! Jag har sopat och jag har städat och jag har tvättat MASSOR!!! Minst 4,5 tvättar asså... Jag vet inte vad som flög i mig, jag kände bara helt plötsligt att jag behövde städa. Eller det var när jag hängde upp den sista tvätten där jag hade tvättat ett täcke. Det nuddade golvet lite när jag hängde upp det, för hängarna är inte så högt upp (Kan visa någon gång!). Så när jag såg all denna smuts fastna i täcke var jag bara tvungen att sopa lite där. Det slutade med att jag hade sopat först torkrummet, sedan sadelkammaren. Och när jag ändå var igång så sopade jag foderkammaren. Kan det inte vara lika kul att städa hemma i mitt rum?
:)
Dock slutar inte "städningen" där, jag passade också på (när jag väntade på Emelie) att rita om hagarna på tavlan. En idé jag fick för länge sedan, vi använde först papper där det var hagarna på pappret och sedan hästarnas namn i hagarna. Då fick man stryka och skriva nytt hela tiden när hästarna bytte hagar, så hela pappret blev en stor kladd. Jag kom då istället på att man kunde rita ut hagarna på tavlan och sedan är det ju bara att sudda hästens namn om den inte längre går i hagen. Så jag ritade ett "Hagschema" och sedan dess har vi inte haft papper. Jag tycker det fungerar jätte bra, jätte smart faktiskt!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0