Uteritt

image description
Jag och Emelie (www.jagobreeze.blogg.se) red igår ut på Donelli och Breeze:) Det gick super, duper bra! De är jätte duktiga och snälla. Eftersom Breeze var med så var Donellie hur lugn som helst även om det var första gången vi red ut här i Växjö. Dessutom var det massa bilar ute just den tiden vi skulle rida men ingen av hästarna reagerade. Så himla skönt! Inte för att Sheeba reagerar på bilar, men man vet ju aldrig? Så idag som sagt ska jag rida dressyr i ridhuset antar jag att det blir, eftersom det har både snöat och regnat idag. Får se sen. Jag hoppas att min kompis vill fota mig sedan när jag rider. Tror jag ska välja det blåa schabraket och de mörkblåa lindorna... bara för att jag måste matcha någon gång ibland, hehe.

Det känns rätt jobbigt faktiskt när man är i skolan och det är värsta fula vädret och man kan inte göra något åt hästen som går i hagen. Ibland skulle man bara vilja åka ifrån skolan för att ta in dem. Men det går ju inte så bra om man gör så. Fast är det riktigt skitväder som det har varit någon gång, åker jag ut på lunchen. Men jag hinner lixom bara åka buss/cykla ut, ta in hästen och sedan åka tillbaka och sedan börjar nästa lektion... surt. Men jag tror inte det kommer bli så jätte hemskt väder resten av dagen, hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0