Dagens


Såhär ser Donelli ut när jag ska ut och rida i skogen. Så himla söt, och snäll! Jag red ut idag, själv. Det gick hur bra som helst. Det blåste ju lite idag och det hängde regn i luften, men det gick jätte bra ändå. Hon är lite på sin vakt och tittar snett på saker som ser konstiga ut men hon är ju inte van vid att gå här och hon känner ju inte omgivningen så det är ju klart att hon är på sin vakt och håller koll på saker. 

Uteritten var bara en liten runda, som uppvärmning. Red i skritt, trav och galopp ute och sedan gick jag in i ridhuset och började rida lite där. Först gick det lite sådär, det var en annan häst inne i ridhuset samtidigt och när han sedan gick ut blev Donelli lite... jag vet inte hur jag ska förklara det. Men hon tyckte typ att "jaha, gick du och lämnade mig här..??" Men sedan när jag en stund senare fattade galopp så tyckte hon det var så roligt att vara själv i ridhuset att hon pep till och gjorde ett "mini-bocksprång". Och när det sedan började komma in lektions hästar på andra sidan och privat ryttare på hästar så gick hon JÄTTE fint! Speciellt i den sista galoppen. Var jätte fin och gick fint och allt var jätte bra! Kändes hur bra som helst!

Imorgon ska jag och Lina rida ut, Lina rider på Florens som är en av ridinstruktörernas häst. Lina är medryttare på henne och rider henne varje Lördag. Det var länge sen vi red tillsammans nu så det ska bli roligt. Jag hade tänkt att vi ska rida banvallen, vi får se!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0