Snö

Bild på mig och Sune från förra vintern <3

Nu har snön äntligen kommigt, synd bara att det är kramsnö. Det fastnar ju i skorna på hästarna då, Sheeba får gigantiska styltor. I förrgår fick hon nu vila för att de sprang en del i hagen när den nya hästen kom, sedan var det upptaget igår i ridhuset förutom en kvart. Den kvarten red jag bara lite i skritt och trav, men hon gick VÄLDIGT bra! Hon gick till och med lite lösgjord i skritten, det är nog skritten hon tycker är svårast/jobbigast. Det är ju rätt konstigt, andra hästar brukar ha lättare för skritt och svårare för trav osv. Sen gick hon ännu bättre när jag satt ner i traven. Hon verkligen jobbade med ryggen då, underbart! <3
Idag ska jag cykla hem till Lina och så ska vi ta med en pulka/snowracer till stallet så vi kan åka lite pulka. Dock vet jag inte hur jag ska hinna för jag ska ju mocka, fixa mat, åka pulka, rida och sedan måste jag och Emelie ut i skogen och hämta gran till hästarna. För i hagen är det bara snö nu och de behöver saker att pilla med. Granar är jättebra för det är en massa C-vitamin i det!:)
/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0